اسلیمینگ آبی

اسلیمینگ آبی

نمایندگی فروش کپسول های لاغری اسلیمینگ
اسلیمینگ آبی

اسلیمینگ آبی

نمایندگی فروش کپسول های لاغری اسلیمینگ

بهترین زمان برای مصرف پروتوئین



بهترین زمان برای مصرف پروتوئین



1 صبح ها

بعد از بیدار شدن از خواب میزان نیاز بدن به پروتوئین زیاد است زیرا مدت زمانی بین 6 تا 10 ساعت پس از صرف وعده شام هیچ نوع ماده غذایی وارد بدن نشده و به محض اینکه پروتوئین وارد بدن شود جذب میشود،پس میتوانید همراه ضبحانه یک وعده پروتوئین مصرف کنید.


2 بعد از تمرین

هرگونه فعالیت جسمانی و ورزشی باعث آسیب یکسری نسوج و بافت های عضلانی میشود که گاها قابل حس کردن نیستند و از آنجایی که پروتوئین نقش اساسی در بازسازی عضلات دارد اگر بعد از تمرین پروتوئین وارد بدن شود بسیار تاثیر گذار است،هم از نظر بافت های آسیب دیده و هم از لحاظ حفظ،تقویت و رشد عضلات.


3.قبل از خواب

رشد عضلات در هنگام خواب مخصوصا در خواب شبانه صورت میگیرد.

طبق تحقبقات انجام شده مصرف پروتوئین قبل از خواب تاثیر بسزایی در رشد عضلات دارد بنابر این مصرف آن قبل از خواب یکی از بهترین بازه های زمانی است.



میزان نیاز به پروتوئین


میزان نیاز به پروتوئین در بین ورزشکاران و حتی افرادی مه ورزش نمیکنند متفاوت است.

معمول مصرف پروتوئین برای برقراری تندرستی و در شرایط طبیعی حدود 0/93 تا 1 گرم به ازای هرکیلوگرم وزن بدن است،یعنی شخصی با وزن 55 کیلوگرم نیازمند مصرف روزانه 50 تا 55 گرم پروتوئین است.

ورزشکارانی که اهل بدنسازی یا فیتنس هستند باید این نکته را در نظر داشته باشند که برای نگه داشتن حجم عضله،روزانه 1 تا 1/2 گرم به اضافه هرکیلوگرم وزن بدن،و برای نگه داشتن حجم عضلانی،روزانه 1/5 تا 2 گرم به ازای هرکیلوگرم وزن بدن،پروتوئین نیاز دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.